Tevredenheidsmeter.be
Onder het motto “Een tevreden medewerker maakt uw bedrijf sterker” biedt onze tevredenheidsmeter uw bedrijf extra mogelijkheden. Met de tevredenheidsmeter polst u niet alleen naar de algemene tevredenheid maar ook naar de psychosociale risico’s zoals stress, werkomgeving, pesten,… op het werk.
In het kader van de wetswijziging van 2014 is er meer nadruk gekomen op de preventie van psychosociale risico’s op het werk. Dit algemeen kader is overgenomen in de codex (boek I, titel 3). Iedere organisatie is de dag van vandaag wettelijk verplicht om dergelijke risicoanalyse uit te voeren.

Weet u wat er leeft onder uw medewerkers? Bent u zich bewust van uw bedrijfssterktes of mogelijke pijnpunten? Toont u graag aan uw medewerkers dat u om hun welbevinden geeft? Wilt u voldoen aan uw wettelijke verplichting om een psychosociale risicoanalyse uit te voeren? Wenst u daarna ook een opvolging van de resultaten te kunnen doen? Dan zijn dit stuk voor stuk goede argumenten om voor onze tevredenheidsmeter.be te kiezen.
Traject en werkwijze
- Voorbereidingen
Bepalen wie en wat u wilt bevragen. - Aspecten bepalen
Specifieke topics definiëren. - Impact meten
Vragenlijst automatisch genereren en via de webtool laten invullen. - Analyse gegevens en prioriteiten bepalen
Automatische analyse met wijzerindicatie en prioritisering. - Actieplan opstellen en opvolgen
Maatregelen en acties registreren in de tool. Concrete opvolging op maat van uw organisatie.
Interessant aanbod
- 1 jaar vrij en onbeperkt gebruik van de webtool.
- Beschikbaar in 3 talen: Nederlands, Frans, Engels.
- Handleiding die u door de tool begeleidt.
- Helpdesk voor al uw technische vragen.
- Mogelijke ondersteuning bij het opmaken van de groepen, stellingen en maatregelen.
Voordelen van tevredenheidsmeter.be
Door de standaard geïntegreerde stellingen is de vragenlijst heel snel gebruiksklaar. De tool biedt echter ook de mogelijkheid om een selectie van de geïntegreerde stellingen te kiezen en/of eigen stellingen toe te voegen. De vragenlijst kan dus volledig op maat van uw organisatie worden opgesteld. Zo krijgt u betrouwbare en passende resultaten.
Vervolgens is er de mogelijkheid om gerichte opvolgingen en vervolgvragenlijsten te creëren. Op die manier kunnen uitgevoerde acties opgevolgd worden om de effectiviteit te beoordelen en uw arbeidsklimaat te verbeteren.
Volgens de codex moet de werkgever door middel van een risicoanalyse de situaties identificeren die aanleiding kunnen geven tot psychosociale risico’s op het werk. De relevante onderwerpen hierin zijn stress, burn-out, conflicten, geweld, pesterijen of ongewenst seksueel gedrag op het werk. Daarnaast ben je verplicht om rekening te houden met de 5 A’s (arbeidsorganisatie, arbeidsinhoud, arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en arbeidsrelaties).
Al deze aspecten zijn geïntegreerd in de 12 facetten van de tevredenheidsmeter.
Tevredenheidsmeter meet meer dan stress alleen. Door het uitgebreid aanbod aan facetten, is het mogelijk om gedetailleerd te detecteren waar er acties nodig kunnen zijn. Door het welbevinden te versterken van uw medewerkers verlaagt het absenteïsme en verhoogt de efficiëntie en productiviteit. Op de lange termijn levert dit enkel maar winst op, ook voor uw medewerkers zelf!
Neem contact op met ons kantoor of laat uw vraag achter via ons contactformulier.
Door alleen de quote van Forma te lezen ‘we komen het niet zeggen, we komen het doen’, was ik al verkocht en ze maken het meer dan waar. We beschikken nu over een betrouwbare partner die meedenkt met het bedrijf op korte én lange termijn en met de beste resultaten als gevolg.

Dankzij de klare kijk en de heldere uitleg van Forma, slaagden we met glans voor de overgang van de oude naar de nieuwe norm van ISO 14001.

Door Forma blijven we in poleposition!

Super goeie ervaring met de begeleiding van de implementatie van onze ISO 27001.
Forma heeft een heel pragmatische aanpak en ze kunnen zich goed inleven in onze processen. Ze hebben de gave om complexe zaken eenvoudig en to the point voor te stellen.
En het klopt “ze komen het gewoon doen”. Heel fijne samenwerking!

Wij zijn zeer tevreden over de professionele begeleiding door mensen die hun vak zeer goed beheersen. Door hun expertise, hun engagement en de nodige ervaring worden onze streefdoelen / actiepunten steeds bereikt.

Forma bezit de flexibiliteit om met eigentijds advies reeds de oplossing voor de toekomst aan te reiken. Plezant & doeltreffend. Doe zo verder!
Forma is vrij gelijkaardig met onze organisatie. Waar Global Suppliers de facilitator is voor al de maatwerkoplossingen voor uw metaal- en/of kunststof onderdelen, heeft ook Forma de laatste jaren bewezen volledig op maat van onze firma de ideale begeleiding, ondersteuning, opleiding voor het behalen en behouden van onze ISO-certificatie te brengen.

Zij komen het wel zeggen, met kennis van zaken en prioriteit op hands-on, doen wat ze zeggen
met zeer groot inlevingsvermogen.

We gebruiken de systemen om onze manier van werken continu te verbeteren. Met Forma werkten we de normen EN1090 en ISO 9001 uit. De certificering verliep probleemloos.
De documentenstromen zijn geoptimaliseerd. De directiebeoordeling, een gesprek dat onze directeur elke twee maanden voert met meneer Mahieu, zet aan tot actie. De evaluatie en planning van het heden en de vooruitzichten worden geformuleerd waardoor constant een vinger aan de pols gehouden wordt.

Een goeie balans tussen theorie en praktijk. To the point, vlot en aangenaam gebracht door de lesgever en vooral interessant om dit te kunnen laten doorgaan op de eigen werkplek. Heel leerrijk om eens ‘voor echt’ te kunnen oefenen met de verschillende blustechnieken.

Met plezier blik ik terug op een aangename samenwerking met Forma. Wij werden bijgestaan door een zeer competente begeleidster, die ons op boeiende en interessante wijze door de GDPR-wetgeving loodste. Een echte aanrader!

Dank aan Forma voor de goede en professionele begeleiding van het afgelopen jaar.

Met het team van Forma hebben we een geëngageerde partner die niet enkel adviseert maar tevens mee denkt en mee werkt aan de praktische uitvoeringen.

We hadden de blokken, het ontbrak ons aan de cement… Onze organisatie had een groot aantal afzonderlijke procedures. Forma creëerde een draagvlak waarbij deze procedures afgetoetst werden naar waarde om mee te nemen in de nieuwe processen. Het systeem werd daardoor geïntegreerd, niet opgelegd, waardoor onze organisatie herkenbaar bleef. De no-nonsense aanpak heeft gezorgd voor een uitstekende samenwerking.

Het voordeel met Forma medewerkers is dat ze worden geselecteerd en getraind om als ambassadeur van uw eigen bedrijf op te treden, dat maakt hen breed inzetbaar.

Op maat gemaakte templates zorgen ervoor dat we zelf verder met het systeem kunnen werken. Het kwaliteitshandboek voor ISO gaf ons een werkbare structuur met de link naar de normen. Er werd vertrokken vanuit de basis waardoor onze organisatie herkenbaar bleef.
De ISO norm wordt gedragen door de mensen en ondersteund van onderuit.

Forma slaagt er steeds weer in om droge, wettelijke verplichtingen om te zetten in een dynamisch en functioneel kwaliteitsmanagementsysteem.
