Tevredenheidsmeter.be

Onder het motto “Een tevreden medewerker maakt uw bedrijf sterker” biedt onze tevredenheidsmeter uw bedrijf extra mogelijkheden. Met de tevredenheidsmeter polst u niet alleen naar de algemene tevredenheid maar ook naar de psychosociale risico’s zoals stress, werkomgeving, pesten,… op het werk.

In het kader van de wetswijziging van 2014 is er meer nadruk gekomen op de preventie van psychosociale risico’s op het werk. Dit algemeen kader is overgenomen in de codex (boek I, titel 3). Iedere organisatie is de dag van vandaag wettelijk verplicht om dergelijke risicoanalyse uit te voeren.

Weet u wat er leeft onder uw medewerkers? Bent u zich bewust van uw bedrijfssterktes of mogelijke pijnpunten? Toont u graag aan uw medewerkers dat u om hun welbevinden geeft? Wilt u voldoen aan uw wettelijke verplichting om een psychosociale risicoanalyse uit te voeren? Wenst u daarna ook een opvolging van de resultaten te kunnen doen? Dan zijn dit stuk voor stuk goede argumenten om voor onze tevredenheidsmeter.be te kiezen.

Traject en werkwijze

  • Voorbereidingen
    Bepalen wie en wat u wilt bevragen.
  • Aspecten bepalen
    Specifieke topics definiëren.
  • Impact meten
    Vragenlijst automatisch genereren en via de webtool laten invullen.
  • Analyse gegevens en prioriteiten bepalen
    Automatische analyse met wijzerindicatie en prioritisering.
  • Actieplan opstellen en opvolgen
    Maatregelen en acties registreren in de tool. Concrete opvolging op maat van uw organisatie.

Interessant aanbod

  • 1 jaar vrij en onbeperkt gebruik van de webtool.
  • Beschikbaar in 3 talen: Nederlands, Frans, Engels.
  • Handleiding die u door de tool begeleidt.
  • Helpdesk voor al uw technische vragen.
  • Mogelijke ondersteuning bij het opmaken van de groepen, stellingen en maatregelen.

Voordelen van tevredenheidsmeter.be

Door de standaard geïntegreerde stellingen is de vragenlijst heel snel gebruiksklaar. De tool biedt echter ook de mogelijkheid om een selectie van de geïntegreerde stellingen te kiezen en/of eigen stellingen toe te voegen. De vragenlijst kan dus volledig op maat van uw organisatie worden opgesteld. Zo krijgt u betrouwbare en passende resultaten.

Vervolgens is er de mogelijkheid om gerichte opvolgingen en vervolgvragenlijsten te creëren. Op die manier kunnen uitgevoerde acties opgevolgd worden om de effectiviteit te beoordelen en uw arbeidsklimaat te verbeteren.

Volgens de codex moet de werkgever door middel van een risicoanalyse de situaties identificeren die aanleiding kunnen geven tot psychosociale risico’s op het werk. De relevante onderwerpen hierin zijn stress, burn-out, conflicten, geweld, pesterijen of ongewenst seksueel gedrag op het werk. Daarnaast ben je verplicht om rekening te houden met de 5 A’s (arbeidsorganisatie, arbeidsinhoud, arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en arbeidsrelaties).

Al deze aspecten zijn geïntegreerd in de 12 facetten van de tevredenheidsmeter.

Tevredenheidsmeter meet meer dan stress alleen. Door het uitgebreid aanbod aan facetten, is het mogelijk om gedetailleerd te detecteren waar er acties nodig kunnen zijn. Door het welbevinden te versterken van uw medewerkers verlaagt het absenteïsme en verhoogt de efficiëntie en productiviteit. Op de lange termijn levert dit enkel maar winst op, ook voor uw medewerkers zelf!

Hoe kunnen we u helpen?

Neem contact op met ons kantoor of laat uw vraag achter via ons contactformulier.

Interesse in tevredenheidsmeter.be of ondersteuning op maat?